Kelionė Italijos link ir atgal

2007. 08. 05-25 Kelionė link Italijos ir atgal

Kelionės statistika:
Kelionės maršrutas: LT-PL-CZ-AU-IT-AU-CZ-PL-LT
Trukmė: 3 sav. (2007 08 05 - 2007 08 26)
Nuvažiuota: 4850 km
Dalyviai: 2 suaugusieji + 5 metų mergaitė + 2 kūdikiai (po 6 mėn.)
Įranga: 6 vietų auto + 6 vietų palapinė + kita turistinė įranga
Draudimas: tik E111
Nakvynės: kempingai (CZ = 5 naktys, AU = 5 naktys, IT = 10 naktų) .

Pasiekti kempingą Čekijoje prie Brno www.baldovec.cz prireikė 14 valandų. Tai kempingas kalnuose, miške, mėgstantiems dviračių sportą, laipiojimą ir gerą restoraną. Nakvynė nakčiai 35 Lt (už papildomą mokestį – lauko baseinas 4Lt/asm. ir dušas 1.30Lt/5min). Čekijoje valgėme tik restoranuose ir vykdami pirmyn ilsėjomės 3 naktis.

Toliau automagistralėmis nukakome į Austrijos Salzkammergut regioną prie Grundlsee ežero. Atkakus per porą dienų ir turint poilsiui neypatingai daug laiko, čia galima ilsėtis visas atostogas. „Salzkammergut“ – gera kamara druskos (šiame regione jau kelis tūkstantmečius kasama druska). Pries 3 metus išnaršėm visą Austriją, bet geresnio kempingo už www.campinggoessl.com taip ir neradom.

Grundlsee iš visų pusių supa Alpės, o kempingas yra rytiniame ežero gale. Mokėjome tik 20 EUR už naktį (austriškai švaru, nemokamas paplūdimys, dušas įskaičiuotas, galima skalbti rankomis arba pirkti žetonus, Miele skalbyklė ir džiovyklė, yra atskira patalpa kūdikių maudymui su vonele ir vystymo lenta).
Apsipirkti galima šalia esančiame Bad Aussee miestelyje. Bad Aussee gyvena apie 5000 gyventojų, balkonuose žydi gėlytės, daugelis vaikščioja su tautiniais rūbais. Žadėjom čia ir apsistoti, tačiau šiek tiek pakrapnojantis pora dienų lietutis pasiūlė mums pasukti link Italijos, link Gardos ežero.

Iš Austrijos į Italiją atvykome kalnų keliais ir Italijoje automagistralėmis nevažiavome. Taip sutaupėme nemokėdami mokesčių už kelius ir pamatėme puikių vaizdų.

10 naktų praleidome pietinėje Gardos ežero dalyje, ežero ilgis daugiau nei 50 km (apvažiuoti visą ežerą niekur nesustojant galima per ~5 val.)

Dolomitinės Alpės užstoja ežerą nuo šiaurinių vėjų, todėl pakrantėse yra šilta, auga citrinos, alyvuogės ir vynuogės. Oras buvo dieną minimum +32C, o naktį +20-24C. Gardos ežere yra daug gydomųjų savybių turinčio dumblo, dėl pastarojo pačiame ežere maudytis ne itin malonu, bet labai sveika.

Šis kurortas rekomenduojamas kvėpavimo sutrikimų turintiems asmenims.
www.eurocampingpacengo.it nusižiūrėjome dar būdami Lietuvoje, su mini klubu vaikams kiekvieną dieną (ryte užsiėmimai-darbeliai, per pietus mankšta/šokiai baseine ir vakare koks nors „show“ iki dvyliktos nakties). Už vieną naktį kempinge mokėjome po 27 EUR (viskas įskaičiuota: baseinas, dušas, animatoriai).

Eurokempingas yra www.gardaland.it. Tai Italijos pasididžiavimas! Ir www.movieland.it su „AquaParadise“. Pramogų parkas Gardaland 1 dienai suaugusiajam kainuoja 28 EUR, vaikui 24 EUR, iki 1 metro vaikams – nemokamai. Įtariu, kad tai vienas brangiausių parkų visoje Europoje.
Išsirinkom šalčiausią dieną, tada buvo +28C, bet kiaurai šlapi vaikščiojom vis tiek, labai padėjo tokie šaldikliai, ten pučia šaltą orą iš vamzdžių keliose vietose, po to išeini – plaukai tokie apšarmoję. Vyresniems vaikams – tai super pramoga. Gardaland‘e aš ant Tornado Blue „prasinešiau“, man labai patinka, kur daug adrenalino, tai po to vaikščiojau labai laiminga. Grįžus į Lietuvą mačiau per televiziją, kad šitas atrakcionas buvo vienoje reklamoje panaudotas: su daug įvairių vingių, aukštyn-žemyn suraitytas, vietomis nesupranti, ar žemyn galva važiuoji ar aukštyn. Vyras nelabai įsivaizduoja, kaip aš apskritai gyva likau po jo. Yra ir Ledo Teatro salė, delfinų pasirodymų salė ir kitos salės, kuriose vyksta šou http://www.gardaland.it/en/mappa_sito/. Vienu žodžiu, ten vienos dienos per mažai. Fantazijos (vaikų) kampą spėjom apeiti, skraidančioj saloj pasimėgauti, amerikietiškais kalneliais pasivažinėti, kažkur 1/3 visų siūlomų pramogų. Prie kiekvieno atrakciono nurodytas apribojimas nuo kiek cm iki kiek cm ūgio žmonėms galima dalyvauti. Netoli yra berniukams super pramoga „Medieval Times“ (Viduramžių laikai). Restorane į kainą įeina valgis, gėrimai – kiek nori. Ir tuo metu rodo spektaklį, kaip riteriai apsirengę autentiška apranga kovoja su špagom dėl merginos rankos. Draugų olandų berniukai 4 ir 7metų prie stalo visas dvi valandas išsižioję žiūrėjo, valgyti reikėjo raginti.

Aplankėme Gardos pietuose esantį Sirmione pusiasalį (mašinos stovėjimas aikštelėje 2.20 EUR/val., tai 2 valandų pakako). Pasakiškose Sirmione miestelio gatvelėse gausybė suvenyrų parduotuvėlių, galima paragauti begalę įvairiausių ledų. O jų skonis pasakiškas!!! Lietuvoje nieko panašaus neragavau.
Pabuvojome ir meilės mieste Veronoje, nusifotografavom prie Džiuljetos statulos.

Venecija mums pasirodė bus sunkiau įveikiama su dvynukais, atidėjom kitam kartui.

Grįždami į Austriją užsukome aplankyti www.grossglockner.com 3797 m. viršūnės už 28 EUR. Ten pat pirma pavara pakilom į Edelweiss 2571 m. viršūnę, kur buvo +3 temperatūra su vėjeliu, tai ta proga ten ir papietavom.

Išlaidos:
A95 kuras 28.6%
Kempingai 24.1%
Restoranai 21.2% (Čekija 12, Austrija 2, Italija 4 kartai)
Kitas maistas 11.0%
Suvenyrai 6.7%
„Gardaland“ 4.7%
Keliai 3.7% (Čekijoje „vignette“ galioja 7 dienas, Austrijoje – 10 dienų, tai teko mokėt po 2 kartus)

Turėjome VISA, VISA Electron, MasterCard korteles, bet padarėm baisią klaidą, kad nepaėmėm Maestro.
Kažkodėl būtent Maestro kortelė ir ji vienintelė paplitusi Austrijos ir Italijos mažesniuose miestelių parduotuvėse SPAR, LIDL, BILLA, UNIMARKT ir pigesnėse degalinėse.

Vaikų pokyčiai, atradimai kelionės metu:
2007 08 06
Po pirmos nakvynės Čekijoje Vytautui išdygo antras apačioje dantukas. Važiavom ramiai, nesilaikėm kažint kokio įtempto grafiko, tarpinėse šalyse po vieną dieną pailsėdavome. Kai apsistodavome, dvynukai iki dvylikos ryto pramiegodavo: atsibusdavo apie 7-8 valandą pavalgyti, apie valandą pabūdraudavo (įskaitant valgį), pakalbėdavo su savimi, ir vėl užmigdavo iki 10valandos. Tada mes keliamės, o jie dar iki 12-13 valandos parpia. Vėliau jau daugiau būdraudavo, tada jau nuimdavau smėlinukus ir dūkdavom vienaip ar kitaip.

Tiesa, kelionėje Deivė labai pamėgo neatidarytą servetėlių pakelį, gali traškinti visą dieną. Betraškindama užmiega, kai atsibunda ir toliau tęsia iki nukritimo. Vytautui turėjom tokį meškiuką, kurį palenkus į priekį, jis subarška, tuo metu jo akys sumirksi, rankos prasiskečia, bet po „išsigandimo“ visada juokias. Pažaidžia tai su vienu, tai su kitu žaisliuku ir „lūžta“, matyt per daug įspūdžių ir energijos pareikalauja.

2007 08 11 – 20 Italija
Kelionės rezultatas – Vytautas jau sėdi labai mažai prilaikomas, nes norėjo tai nereeeaaaaliai, o Deivės nepasodinsi, ji ant keturių linguoja nuo 19dienos arba stovi prilaikoma kiek nori, o jei paleidi, tai dvi sekundes pati pastovi, nufotografuoti tik spėt gali.

Mano vyresnioji dukra labai liūdėjo, kai reikėjo išvažiuoti, beje dar ten ir berniuką olandą „nukonkuravo“ nuo kitos olandės mergaitės. Kaip vaikai tarpusavyje susišnekėjo vis tik man mistika. Nors po kelionės jos kalboje pilna įvairių angliškų frazių ir pavienių žodžių, tokių kaip: „I‘m so sorry“ (labai atsiprašau), „come back, Daddy“ (ateik, tėti), come on, fish, chicken, mummy, cheese, princess, 1-10 skaičiuoja... Tėtį dabar visada šaukia Daddy arba Papa, jau pradeda nervinti, tik džiugina, kad tarimas labai angliškas.

2007 08 24 Čekijoje
Lopšius sustatėm vienas priešais kitą, tai vienas pakelia kojytę, tada kitas gaudo su savo koja kito kojytę. :) Galima buvo žiūrėti ir žiūrėti... Gražu. Romantika!

Drąsiai galiu teigti, kelionė pasisekė su kaupu!